Follow on Bloglovin

tirsdag 5. februar 2013

I kveld på NRK2: Bokprogrammet

En psykologisk kjærlighetsroman om hjernesvulst,en krimbok om Helsinki i ruiner etter en klimakatastrofe, samt en kommende teateroppsetning av Kirsten Thorup sin romaneksperimenterende bok, Baby - alt dette får du vite mer om i kveldens sending av NRK sitt litterære magasin, "Bokprogrammet".

Foto er hentet fra: Aschehoug.no
Tittel: Du forsvinner
Originaltittel: Du forsvinder
Forfatter: Christian Jungersen
Oversatt av: Morten Gaustad
Forlag: Aschehoug
Utgivelsesår: 2013
Omfang: 404 s.
Språk: Bokmål
Litterær form: Kriminalromaner
Sjanger: Spenning








Foto er hentet fra: litteratursiden.dk
Tittel: Baby
Forfatter: Kirsten Thorup
Forlag: Gyldendal
Ugivelsesår: 2003
*Originalutgave: 1973
Omfang: 242 s.
Språk: Dansk
Litterær form: Romaner










Teateroppsetningen, "Baby" har Norgespremiere på Nathionaltheatret 9. februar.


Foto er hentet fra: Fontforlag.com


Tittel: Helbrederen
Originaltittel: Parantaja
Forfatter: Antti Tuomainen
Oversatt av: Merethe Eidstø Kristiansen
Forlag: Font
Utgivelsesår: 2013
Omfang: 188 s.
Språk: Bokmål
Litterær form: Romaner
Sjanger: Spenning

9 kommentarer:

  1. Det er så bra at noen minner meg på at det skjer noe interessant på tv også. Takk skal du ha!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja dette er blant de få programmene jeg liker å se på : )

      Slett
  2. Så bra! Og jeg som har bestillt boka Helbrederen.:) Så dette må jeg få med meg..

    SvarSlett
    Svar
    1. Spennende : ) Er spent på din mening om boken når du har lest den : )

      Slett
  3. Baahh... Selvfølgelig registrerte jeg dette blogginnlegget for seint og gikk glipp av tv-programmet! (og nei, jeg får ikke sove - klokka er kvart over tre på natta - og moi? ..lys våken, tjohei..) Imorgen er en ny dag! Helt til jeg plutselig innser at imorgen er idag, og at jeg kommer (igjen) til å være stuptrøtt. En bok? Virker alltid! Da blir det Charles Darwin og jei til Ole Lukkøye forhåpentligvis dukker opp en gang på morrakvisten...

    SvarSlett
    Svar
    1. God morgen - håper du fikk noen timer på øynene til sist : )Pleier også å ta fram en bok, eventuelt mobilen, og lese litt hvis jeg ikke får sove - godt det hjelper ; )

      Bokprogrammet pleier å komme i reprise, og da ganske sent på kvelden : )

      Gårsdagens sending var interessant - især likte jeg intervjuet programleder, Siss Vik hadde med den danske forfatteren, Christian Jungersen.

      Ha en fin dag! Veldig hyggelig å få deg som følger : )

      Slett
    2. Boka hjalp! Evolusjonsteorier midt på natta er super sovemedisin :) Skal prøve å få med meg bokprogrammet! Jeg er særdeles dyktig på å glemme tv, men programmer om bøker/forfattere burde jo klare å presse seg litt lenger frem i hukommelsen! Takk for tipset - jeg skal sjekke når reprisen kommer :)

      Slett
  4. Tusen takk for tipset! Har ikke vært flink til å følge med på disse programmene, men ser nå at jeg har nok gått glipp av en del. Når det gjelder "Catching fire" er dette helt riktig bok nummer to i Hunger Games serien. Dessverre har den ikke fenget meg helt, så nå har jeg lagt den bort en stund, så får jeg håpe at den blir ferdiglest når jeg tar den frem på nytt :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig - gårsdagens sending var interessant, især et intervju med den danske forfatteren, Christian Jungersen.

      Har lyst til å lese Hunger Games serien, men det har ennå ikke blii til det - ettersom jeg jobber i et skolebibliotek, har jeg ekstra lyst til å holde meg oppdatert på ungdomsbøker.
      Har akkurat begynt å lese bok nummer to i Engelfors-trilogien - litt av en blekke.

      Ha en fin dag!

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar : )