Follow on Bloglovin

fredag 1. februar 2013

Åpning av Litteraturhuset i Bergen - Gratulerer!

Igår kveld åpnet byrådsleder Monica Mæland Litteraturhuset i Bergen. Huset har fått sin plassering midt i Bergen sentrum og skal være forfatternes debattarena. I kveldens program skal barnelitteratur som møteplass diskuteres.

Foto er hentet fra: litthusbergen.no
Litteraturhusets daglige leder, Kristin Helle-Valle og ordfører Trude Drevland hilste gjestene velkommen.
Foto er hentet fra: ba.no
Forfatterparet Siri Hustvedt og Paul Auster er det store trekkplasteret i forbindelse med åpningen. Alle arrangementene hvor de skal delta, er allerede utsolgt, til stor fortvilelse for mange. I et intervju på TV2 sitt frokostprogram, "God morgen Norge", fortalte det berømte amerikanske forfatterparet at de traff hverandre første gang, på nettopp: et litteraturhus. 
Debatten om hvorvidt det er behov for et Litteraturhus, går side om side med åpningen.

Foto er hentet fra: dradio.de








4 kommentarer:

  1. Jeg har prøvd å skaffe meg billetter uten å lyktes. Var du tilstede på åpningen, og i tilfelle, hvordan var det? Prøvde å finne ut fra bloggen din om du holder hus i Bergen :) -god helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei og riktig god fredag, Tine : )

      Bor i Oslo ; ) Hadde vært gøy å kunne være med på åpningen. Følger med i media i stedet ; )

      Slett
  2. Åh, fikk høre at Bergen endelig hadde fått sitt eget litteraturhus for litt siden. Skal en tur til Bergen snart tror jeg, så må nok stikke innom. :) Om du liker tegneserier, så er det gratis inngang på årets Raptusfestival som holdes på det nye litteraturhuset :)

    Og takk for kommentaren jeg fikk på bloggen min. De snapshots bidene er tatt med mobilen, de første (kvadratiske) er redigert i instagram. Men jeg sletta kontoen min derfra før jul på grunn av noen rettighetsklammerier som kom opp. De nye nyeste bildene er redigert i pixlr redigeringsprogram for android telefonen :) Takk for at du liker bildene! Håper du har en fin lørdags natt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Skulle gjerne ha vært på Raptusfestivalen, men ettersom jeg bor i Oslo og er i fødselspermisjon er det ikke så lett å få til slike enkeltturer.

      Må teste ut IPhonen min nærmere i forhold til å se om den har bildebehandlingsprogram, eller om det er noen interessante APP's jeg kan laste ned : )

      Fortsatt fin søndag til deg : )

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar : )